Zobacz także

System grandMA2

Nowoczesny i zaawansowany system kompleksowego sterowania oświetleniem i multimediami. System sprawdza się w największych i najtrudniejszych realizacjach, kontynuując sukcesy, tradycję i filozofię systemu grandMA1.

MA 3D

Unikalne, dostępne za darmo oprogramowanie do wizualizacji dla komputera PC z systemem Windows®, współpracujące z systemem grandMA2.

Multimedia MA VPU

MA VPU (Video Processing Unit) to znakomite media serwery systemu grandMA2, łączące się w jednolity system sterowania światłami i multimediami. Sterujemy multimediami tak jak oświetleniem, z synchronizacją obrazu i DMX z dokładnością do jednej ramki.

grandMA2 v.3.2

Przykładowe nowości w v3.2 dla konsolet grandMA2:

  • RDM - Obsługiwane przez wyjścia konsolet, wingów onPC i bramek Node. Możliwość zdalnego zarządzania, adresowania, oraz parowania urządzeń z konfiguracją urządzeń w spektaklu.
  • Nowe efekty bitmapowe - Zastępuje poprzednie efekty bitmapowe. Nowe wirtualne urządzenia bitmapy, przypominające urządzenia warstw wideo z media serwerów. Mogą sterować parametrami innych urządzeń, używając obrazów lub filmów. Bitmapa może sterować kolorami, jasnością, a z użyciem presetów dowolnymi parametrami. Do konfiguracji i aranżacji używamy widoków szablonów Layout.
  • Ulepszone zdalne sterowanie przeglądarką - dodano widoki playbacków, arkusz Executor, pule presetów, oraz warstwy Fade, Delay i Output dla arkuszy.
  • Wewnętrzny generator kodu czasowego
  • Konfiguracja MA Network Switch spod konsolety
  • ... oraz wiele innych ulepszeń i poprawek

Przykładowe nowości w v3.2 dla grandMA 3D

  • Ręczne sterowanie zoom i nożami dla urządzeń w scenie, które nie mają tych funkcji sterowanych przez DMX. Należy użyć nowego modelu dla urządzenia - "Conventional Source Four"
  • Ulepszony rendering strumieni z pryzmą i bez pryzmy
  • Poprawny rendering szerokości strumienia przy użytym pryzmacie
  • Markery działają w widoku Stage i w 3D
  • Maksymalna długość renderowanego strumienia powiększona dziesięciokrotnie
  • Wizualizacja korekcji CTO, CTC i CTB
  • Skalowanie modelu 3D nie wpływa na rozmiar strumienia
  • Poprawione błędy w niektórych obiektach 3D w bibliotece.

Przykładowe nowości w v3.2 dla MA VPU

  • Dodano wersję 64-bit oprogramowania. Będzie zainstalowana przy wykryciu systemu 64-bit.
  • Obsługa kodeka Hap (kodek o licencji open-source z akceleracją GPU). Główne korzyści kodeka HAP to:
    • Zwiększona wydajność
    • Odtwarzanie materiałów o rozdzielczości wyższej jak 1920x1080
    • Obsługa przeźroczystości
  • Zintegrowany konwerter Hap. Współpracuje z innymi kodekami zainstalowanymi w systemie, celem konwersji z innych kodeków do Hap. Można wykorzystać oddzielny komputer z zainstalowanym programem MA VPU do konwersji i wczytania materiałów na serwery MA VPU, oraz zdalnego zarządzania nimi.
  • Priorytet pixel mappera. Możemy nadać priorytet dla poszczególnych strumieni pixel mappera, względem konsolety, decydując kto ma pierwszeństwo względem urządzeń.
  • Opóźnienia dla wyjść. Możemy zdefiniować opóźnienia dla poszczególnych wyjść DVI oraz strumieni pixel mappera, by móc wyrównać różne opóźnienia wprowadzone przez np. kontrolery ekranów LED i przetworniki projektorów. Mogą one wynieść od 0 do 15 ramek dla wyjść DVI, oraz od 0 do 8/30 sekundy dla pixel mappera. Można też opóźnić dźwięk od 0 do 15 ramek.